Chip tuning

2018. június 17. 06:28 - Viktor alkatrészek

Chiptuning diesel és motoroptimalizálás

Chiptuning diesel és motoroptimalizálás – Kedvcsináló

 

A chiptuningról sok mende-monda kering, jó tisztába tenni a témát, mert sokféle lehetőséget rejt a terület. Pár téma: hogyan vigyem le a furgonjaim és a saját autóm fogyasztását? Miért fizessek a drágább motor változatért?

 

Ha a chiptuningot diesel és a motoroptimalizálás témát úgy közelítjük meg, hogy miként tudunk spórolni, akkor meglehetősen sok lehetőség adódik. Az egyik, hogy kialakult a diesel chiptuningnak egy olyan ága, ahol nem a nagyobb teljesítményre kerül a fókusz, hanem arra, hogy a fogyasztás minél kisebb legyen. Az érdekes benne, hogy a meglehetősen drágán dolgozó nagy cégek is ráálltak erre a területre, ami érhető.

 

                                                                 Chiptuning Diesel

 

chiptuningdiesel.jpg

 

Ugyanis a takarékosságra törekvés nem csak a taxisok életformája, azoknál is a célkeresztbe került, akiknek sokat kell autózniuk. Érdemes utána számolni, hogy egy liter fogyasztás csökkentés mit tud hozni a konyhára, ha valaki 6-8 ezer kilométert autózik havonta. Ez négyszáz forintos üzemanyag árral számolva, a fenti kilométerszámokkal havonta 24000, 32000 forint megtakarítást jelent.

 

Az aranybánya közben beindult a tuningosoknál, mert a korábban használt és megbukott NEDC tesztre optimalizált benzines turbó motorok szinte alig várják, hogy megszabaduljanak a korlátaiktól. Ez mutatja, hogy nem csak a chiptuning diesel verzió a működő, a motoroptimalizálás a benzines turbós autóknál is jól működik.

 

Így válik a "melléktermékből", elérendő cél, mert az autó motorja, a "személyre szabott" beavatkozásoknak köszönhetően takarékosabb lesz. Ez mellett a teljesítmény és a nyomaték is növekszik. Úgyhogy aki elég sokat autózik, annak érdemes ajánlatot kérni a chiptuning diesel és motoroptimalizálás témájában, de chiptuning benzines turbómotor és motoroptimalizálás terén is. A csökkenő fogyasztási adatból pedig ki lehet pontosan számolni, hogy mennyi idő alatt hozza be a chiptuning az árát és mennyi kilométer múlva kezd "termelni".

 

A másik takarékossági dolog a chiptuningal kapcsolatban, az az új autó vagy a használt autó vásárlása. Itt amit meg lehet lovagolni, az az, hogy az erősebb motorú változat drágább, a két azonos típus között. Az eltérő motorú kivitelei között gyakran több száz ezer forint vagy ennél is nagyobb a különbség. Ezt az eltérést lehet leolvasztani a chiptuning diesel és a motoroptimalizálás árára.

 

A tapasztatok szerint találhatók eltérések az azonosnak gondolt motorok hardverében, de a sorozatgyártás és a komoly költség csökkentés miatt ezek a különbségek az azonos hengerűrtartalmú turbómotor és turbómotor között elég kicsik vagy nullák.

A tűrés szócska a mentsvár, ami azt jelenti, hogy az alkatrészek egy szűk sávban, de eltérhetnek egymástól.

 

Ezen felül a tervezők nem hegyezik ki teljesen a motorokat, hanem ráhagyással dolgoznak. A chiptuning dieselnél és az alkalmazott optimalizálás során a motorból kihozzák azokat a tartalékokat, amelyek kihasználatlanok, a művészet ebben az, hogy úgy optimalizálni a motort, hogy közben ne csökkenjen az élettartama és a környezetvédelmi normáknak is megfeleljen.

 

A végére maradt a gyöngyszem, ami a kishaszonjármű tulajdonosokat a chiptuning diesel és a motoroptimalizálás felé irányítja. Ez pedig a fentebb említett két terület, a takarékosságra való hangolás és a teljesítmény növelés. Így a gyengébb motorból lehet takarékosabb, viszont erősebb, combosabb erőművet faragni. Ezzel az autó rajongó sofőröknél lehet sok plusz pontot szerezni, fontos tudni való, hogy az autók eladása előtt, a tuning eltüntethető és nem marad nyoma.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chiptuningdiesel.blog.hu/api/trackback/id/tr4914053064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Chip tuning
süti beállítások módosítása