Chiptuning diesel és motoroptimalizálás – Kedvcsináló
A chiptuningról sok mende-monda kering, jó tisztába tenni a témát, mert sokféle lehetőséget rejt a terület. Pár téma: hogyan vigyem le a furgonjaim és a saját autóm fogyasztását? Miért fizessek a drágább motor változatért?
Ha a chiptuningot diesel és a motoroptimalizálás témát úgy közelítjük meg, hogy miként tudunk spórolni, akkor meglehetősen sok lehetőség adódik. Az egyik, hogy kialakult a diesel chiptuningnak egy olyan ága, ahol nem a nagyobb teljesítményre kerül a fókusz, hanem arra, hogy a fogyasztás minél kisebb legyen. Az érdekes benne, hogy a meglehetősen drágán dolgozó nagy cégek is ráálltak erre a területre, ami érhető.
Chiptuning Diesel
Ugyanis a takarékosságra törekvés nem csak a taxisok életformája, azoknál is a célkeresztbe került, akiknek sokat kell autózniuk. Érdemes utána számolni, hogy egy liter fogyasztás csökkentés mit tud hozni a konyhára, ha valaki 6-8 ezer kilométert autózik havonta. Ez négyszáz forintos üzemanyag árral számolva, a fenti kilométerszámokkal havonta 24000, 32000 forint megtakarítást jelent.
Az aranybánya közben beindult a tuningosoknál, mert a korábban használt és megbukott NEDC tesztre optimalizált benzines turbó motorok szinte alig várják, hogy megszabaduljanak a korlátaiktól. Ez mutatja, hogy nem csak a chiptuning diesel verzió a működő, a motoroptimalizálás a benzines turbós autóknál is jól működik.
Így válik a "melléktermékből", elérendő cél, mert az autó motorja, a "személyre szabott" beavatkozásoknak köszönhetően takarékosabb lesz. Ez mellett a teljesítmény és a nyomaték is növekszik. Úgyhogy aki elég sokat autózik, annak érdemes ajánlatot kérni a chiptuning diesel és motoroptimalizálás témájában, de chiptuning benzines turbómotor és motoroptimalizálás terén is. A csökkenő fogyasztási adatból pedig ki lehet pontosan számolni, hogy mennyi idő alatt hozza be a chiptuning az árát és mennyi kilométer múlva kezd "termelni".
A másik takarékossági dolog a chiptuningal kapcsolatban, az az új autó vagy a használt autó vásárlása. Itt amit meg lehet lovagolni, az az, hogy az erősebb motorú változat drágább, a két azonos típus között. Az eltérő motorú kivitelei között gyakran több száz ezer forint vagy ennél is nagyobb a különbség. Ezt az eltérést lehet leolvasztani a chiptuning diesel és a motoroptimalizálás árára.
A tapasztatok szerint találhatók eltérések az azonosnak gondolt motorok hardverében, de a sorozatgyártás és a komoly költség csökkentés miatt ezek a különbségek az azonos hengerűrtartalmú turbómotor és turbómotor között elég kicsik vagy nullák.
A tűrés szócska a mentsvár, ami azt jelenti, hogy az alkatrészek egy szűk sávban, de eltérhetnek egymástól.
Ezen felül a tervezők nem hegyezik ki teljesen a motorokat, hanem ráhagyással dolgoznak. A chiptuning dieselnél és az alkalmazott optimalizálás során a motorból kihozzák azokat a tartalékokat, amelyek kihasználatlanok, a művészet ebben az, hogy úgy optimalizálni a motort, hogy közben ne csökkenjen az élettartama és a környezetvédelmi normáknak is megfeleljen.
A végére maradt a gyöngyszem, ami a kishaszonjármű tulajdonosokat a chiptuning diesel és a motoroptimalizálás felé irányítja. Ez pedig a fentebb említett két terület, a takarékosságra való hangolás és a teljesítmény növelés. Így a gyengébb motorból lehet takarékosabb, viszont erősebb, combosabb erőművet faragni. Ezzel az autó rajongó sofőröknél lehet sok plusz pontot szerezni, fontos tudni való, hogy az autók eladása előtt, a tuning eltüntethető és nem marad nyoma.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.